Pysähtyminen 145: Ylivireessä

Ne viikot, jolloin pysähtyminen on vaikeinta, kaipaavat sitä eniten. Rima alas, läsnäolo ylös, sitten mennään.

Mistä tulen?

  • Tiistaina iski pitkästä aikaa ensimmäinen migreeni.
  • Kärsivällisyyttä kullannupun kanssa -verkkoluento keskiviikkona onnistui innostavasti.
  • Muutamiinkin asioihin tuli selkeyttä, ei välttämättä helpoilla tavoilla mutta oikealta tuntuvilla tavoilla.
  • Onni on inspiroivat ja läsnäolevat keskustelut.
  • Ylivirittyneestä tilasta rauhoittuminen on jedi-tason taikuutta – onneksi on Tara Brachin podcastit joissa on hyviä meditaatioita.
  • Jos mä kaipaan nyt jo toppahousuja lasten kanssa ulkoillessa, niin oon pulassa parin kuukauden päästä.

Missä olen?

Keho on väsynyt, vähän kylmissään, mutta läsnä ja joustava.

Tunteet läikkyvät moneen suuntaan tosi laajalti, pääasiassa myönteisinä ja kiitollisina ja haavoittuvina.

Ajatukset surffaavat kuluneissa muutamissa päivissä, aikataulujen konkretiassa ja käsitteellisissä sfääreissä iloisena sekamelskana. Jos ajatukseni olisivat leffa, niin se olisi abstrakti screwball-komedia ruuhkavuosista.

Mitä kohti?

Ensi viikolla alkaa marraskuu. Pitkä tähtäin kaipaisi huomiota ja suunnitelmaa ja visiota. Lyhyt tähtäin jännäilee muutamankin työjutun toteutumista. Lisäksi PMS vie todennäköisesti olemisen kapasiteettia.

Mitä kaipaisin ensi viikkoon?

  • Läsnäoloa
  • Intuition kuuntelua
  • Kiteytymistä
  • Konkretiaa
  • Rohkeutta

Selvästikään mä en voi hyvin sellaisessa ylivirittyneisyyden tilassa (ks. kohta ”migreenikausi korkattu”). Sen sijaan että tappelisin sitä vastaan, niin ehkä vaan hyväksyn sen, että mä yksinkertaisesti toimin paremmin kun menen läsnäolon ja meditaation ja intuition kautta niihin juttuihin joita haluan saada aikaan ja tuoda maailmaan.

Ja sit vaan luottais prosessiin ja tekis juttuja. ”Vaan”, ikäänkuin se ei olisi sairaan vaikeaa, mutta se ei ole monimutkaista.

Tätä ensi viikkoon. Miltä sun pysähtyminen näyttäisi?

Haluaisitko enemmän kärsivällisyyttä aamuihisi?
Ilmaiseen Kärsivällisempi aamu -minikurssiin kuuluu 18-sivuinen työkirja ja parin viikon verran sähköposteja, joiden myötä harjoittelet tekemään aamuistasi lempeämpiä, kärsivällisempiä ja mukavampia. Samalla liityt yli tuhannen vanhemmuuden supersankarin seuraan Lupa olla minä -kirjeen tilaajaksi ja saat viikoittain sähköpostiisi inspiraatiota ja vinkkejä itsestä huolehtimiseen, kärsivällisyyteen ja riittävän hyvään vanhemmuuteen. Tervetuloa mukaan. <3