Pysähtyminen 135: Kevyitä ja ilahduttavia asioita

Tällä viikolla on menty niin syvissä vesissä, että kokeillaanpa tällaista. 

Mistä tulen?

Kysymys: Mikä tällä viikolla ilahdutti, kevensi, auttoi olemaan läsnä?

Sain järjestettyä aikaa olla läsnä ystävälle, jolla oli kriisi. Syötiin suklaata ja juotiin teetä ja juteltiin.

Lauantaina häissä oli kiva nähdä ystäviä ja viettää aikaa puolison kanssa.

Ystävän kriisitilanne kääntyi valoisampaan suuntaan.

Soitin ukulelea ja lauloin tuossa päivänä eräänä.

Kirjoittaminen auttaa.

Kuopuksen sanankäyttö. ”Mä lähestyn lintua niin hitaasti että mun keuhkot hämmästyy. Ihan kuin mä etsisin jotain, niin hitaasti mä lähestyn.”

Missä olen?

Kysymys: Mikä tällä hetkellä tuntuu hyvältä, kevyeltä, ihanalta?

Kehossa on suhteellisen levännyt olo. Vatsaa ei kiristä eikä purista. Kun keskityn olemaan läsnä, tunnen pulssin monessa kohtaa kehoa ns. sisäkautta. 

Tunteissa ihanalta tuntuu toivo, luottamus, rauha, vähän ehkä huvittuneisuuskin. 

Ajatuksissa ihanalta ja myönteiseltä tuntuu se, että aloitin taas Harry Potter-saagan lukemisen ja eka kirja on puolessavälissä odottamassa sitä hetkeä, kun lapset simahtaa. Ja että pyykkiruuhka on enää viikkaamista vaille hallinnassa, toisin kuin vielä pari päivää sitten. Ja että kunhan on kirjoitusvire, niin on monta juttua joita voi kirjoittaa. 

Mitä kohti?

Kysymys: Mikä saisi elämän tuntumaan ihanalta, kevyeltä, raikkaalta tällä tulevalla viikolla?

Vesi. Monta lasia vettä päivän mittaan, suihkussa voi käydä aina kun tuntuu siltä, löytäisinkö tieni johonkin rantaan tuijottelemaan vettä?

Liike. Kävelylle, joogamatolle, vaikka venyttelyä tai renkaissa vanumista. Jos joka päivä vähän liikkuisi.

Syviä hengityksiä. Mieluiten raitista ilmaa. Vaikka meditaatiota, tai sitten muuten vaan. 4-7-8 -hengitystä (sisäänhengityksellä lasketaan 4, pidätä 7, uloshengityksellä 8).

Musiikkia ja laulamista. Ukulelensoittoa, kitaraa, ehkä karaokeen? Spotifysta se energisoiva soittolista. 

Miltä sun pysähtyminen näyttäisi? Tyyli on vapaa. <3

Haluaisitko enemmän kärsivällisyyttä aamuihisi?
Ilmaiseen Kärsivällisempi aamu -minikurssiin kuuluu 18-sivuinen työkirja ja viikon verran sähköposteja, joiden myötä harjoittelet tekemään aamuistasi lempeämpiä, kärsivällisempiä ja mukavampia. Samalla liityt yli tuhannen vanhemmuuden supersankarin seuraan Lupa olla minä -kirjeen tilaajaksi ja saat viikoittain sähköpostiisi inspiraatiota ja vinkkejä itsestä huolehtimiseen, kärsivällisyyteen ja riittävän hyvään vanhemmuuteen. Tervetuloa mukaan. <3